Godziny |
Zajęcia dnia |
07:00 – 08:00 |
Schodzenie się dzieci, stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom i integrujących grupę. Rozmowy indywidualne z rodzicami. |
08:00 – 08:30 |
Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, ruchowe, sensoryczne i inscenizacyjne. Oglądanie książek, albumów i czasopism. Rozmowy indywidualne. Ćwiczenia graficzne, oddechowe, logopedyczne. Praca indywidualna o charakterze symulująco-wyrównawczym. |
08:30 – 08:50 |
Zabawy orientacyjno-porządkowe. |
08:50 – 09:00 |
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne. |
09:00 – 09:30 |
Śniadanie – wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłków. |
09:30 – 09:45 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
09:45 – 10:45 |
Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć dydaktycznych z grupą prowadzonych według planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania zgodnie z podstawą programową. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z dominacją działalności umysłowej, ruchowej, plastycznej i muzycznej prowadzonej z całą grupą. |
10:45 – 11:45 |
Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia sportowe, spacery, obserwacje przyrodnicze, wycieczki po okolicy i do miejsc przyrodniczych, spotkania z ciekawymi ludźmi. |
11:45 – 12:00 |
Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe. |
12:00 – 12:30 |
Obiad – ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, dbanie o estetykę i zdrowie. |
12:30 – 12:50 |
Czynności samoobsługowe po obiedzie. Czytanie i słuchanie bajek. Zabawy relaksacyjne i wyciszające. |
12:50 – 13:50 |
Zabawy integracyjne, gry dydaktyczne i stolikowe. Praca indywidualna, ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości i umiejętności dzieci. |
13:50 – 14:20 |
Ćwiczenia manualne, grafomotoryczne, słuchowe, ortofoniczne. |
14:20 – 14:30 |
Przygotowanie do podwieczorku, prace porządkowe i higieniczne. |
14:30 – 14:50 |
Podwieczorek. |
14:50 – 15:00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe po podwieczorku. |
15:00 – 16:00 |
Zabawy indywidualne w sali, zabawy i gry stolikowe. Kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci. |