Start » Uczniowie » SAMORZĄD UCZNIOWSKI

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Regulamin Samorzadu Uczniowskiego

Rok szkolny 2017/2018

WYBRALIŚMY  SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Tegoroczne wybory do SU odbyły się 09 października 2017 tj. w poniedziałek.

Po podliczeniu głosów, zgodnie z Regulaminem Samorządu Uczniowskiego do Rady SU zostały wybrane następujące osoby:

Przewodniczący – DOROTA ZUZANNA

Z-ca przew. – GABRIELA BAJWOLUK

Skarbnik – KUDACH ANTONI

Sekretarz – PASIERB DOMINIKA

Członkowie – LEMBRYK WIKTORIA, MAJA MATWIEJCZUK

_____________________________________

Debata wyborcza do władz Samorządu Uczniowskiego

W dniu 06 października 2017 roku odbyła się debata wyborcza kandydatów do władz Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły. W debacie chętnie wzięli udział uczniowie wszystkich klas. Podczas spotkania przedwyborczego, kandydaci do SU przedstawili swój program wyborczy, po którym nastąpiła wymiana poglądów na temat przedstawionych programów.

Kandydaci do Samorządu Uczniowskiego:

Baj Maria 4a, Oleńczuk Julia 4a, Swatowski Szymon 4b, Lembryk Wiktoria 4b, Furman Jakub 4c, Krawczyk Maciej 4c, Piwkowska Zuzanna 5a, Pasierb Dominika 6a, Tyska Wiktoria 6b, Wąsacz Kinga 6b, Wasyluk Jakub 7a, Kuczma Antoni 7a, Dorota Zuzanna 7b, Winiarczuk Gabriel 7b, Krawczyk Adrian 2a Gim, Gardiasz Karolina 2a Gim, Kudach Antoni 3a Gim, Zwolak Mateusz 3b Gim, Wawrzusik Ewa 3b Gim

Termin wyborów:  09.10.2017 (poniedziałek)

______________________________

 

Rok szkolny 2016/2017

PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

________________________________________________________

            W związku z obchodami PIERWSZEGO DNIA WIOSNY          – 21 marca członkowie Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami postanowili przygotować wiele atrakcji dla wszystkich uczniów naszej szkoły.

Pierwszym punktem dnia, było zastąpienie przez uczniów – nauczycieli w prowadzeniu lekcji. Większość z nich sumiennie wywiązała się z powierzonego im zadania i poprowadziła bardzo ciekawe zajęcia. Przy okazji tej zabawy uczniowie mogli sami doświadczyć, jak trudna jest praca nauczycieli.

Drugi etap obchodów powitania wiosny odbył się na sali gimnastycznej i pierwszą atrakcją był występ klasy I. Wiosenne kostiumy młodych aktorów wzbudziły zachwyt wśród starszych kolegów.

Kolejną niespodzianką był pokaz mody prowadzony przez uczennice klas VI, które zapoznały wszystkich z wiosennymi tradycjami w różnych krajach. Uczniowie mogli również obejrzeć pokaz mody, podzielony na dwie części. Pierwsza z nich przedstawiała modę światową tj. japońską, hiszpańską i rosyjską. Druga zaś poświęcona była modzie polskiej: „Wiosna 2017”. Dziękujemy wszystkim modelom i modelkom z klas V i VI za przygotowanie wiosennych stroi.

Podczas obchodów powitania wiosny nie mogło zabraknąć również Zumby- poprowadzonej przez klasę Va, którą koordynowała Pani Elżbieta Nowosad.

Na koniec opiekunowie Samorządu Uczniowskiego przygotowali ostatnią niespodziankę- wspólne klasowe malowanie wiosny. Dzień ten sprawił ogromną frajdę zarówno uczniom jak i nauczycielom. Składamy serdeczne podziękowania osobom zaangażowanym w przygotowanie całego dnia.

 

 

_____________________________________________________

W październiku i listopadzie 2016 r. Samorząd Uczniowski przeprowadził akcję sprzedaży cegiełek, w postaci pomocy szkolnych, z której środki pieniężne zostały przekazane na Fundację na Rzecz Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych „Pomóż i Ty”. Zebrana kwota to: 157,60zł.

Środki pieniężne zostaną przekazane między innymi na: sponsorowanie specjalistycznych operacji oczu podopiecznych w renomowanych klinikach okulistycznych, sponsorowanie i dofinansowanie turnusów rehabilitacyjnych w specjalistycznych ośrodkach rehabilitacyjnych w kraju, zakup sprzętu rehabilitacyjnego, leków i sprzętu ułatwiającego edukacje niewidomych oraz organizowanie aktywnego wypoczynku osób niewidomych i niepełnosprawnych.

Wszystkim uczniom biorącym udział w akcji serdecznie dziękujemy!

_______________________________________________________

W dniach 22-24 luty 2017 w naszej szkole członkowie Samorządu Uczniowskiego przeprowadzili akcję charytatywną, której celem była sprzedaż długopisów z Logo Hospicjum Santa Galla w Łabuńkach. W sumie zebraliśmy 200 zł. Środki pieniężne ze sprzedaży długopisów przeznaczone zostaną na funkcjonowanie Hospicjum Santa Galla. Wszystkim uczniom biorącym udział w akcji serdecznie dziękujemy!

_________________________________________________

24 listopada 2016 roku w naszej szkole odbyła się dyskoteka andrzejkowa zorganizowana przez Samorząd Uczniowski. Podczas zabawy wszyscy uczniowie mogli potańczyć w rytmie Zumby oraz obejrzeć pokaz w wykonaniu starszych koleżanek  (przygotowanej przez Panią Elżbietę Nowosad), wziąć udział we wróżbach andrzejkowych (przygotowanych przez członków SU), jak również stanąć z innymi uczniami w eliminacjach na najciekawszy strój andrzejkowy. I tak oto Królową dyskoteki andrzejkowej została Zuzanna Górska z klasy II b, a Królem dyskoteki Patryk Grząśko z klasy Ia. Gratulujemy szczęśliwcom!

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.

____________________________________________

Każdego roku członkowie SU naszej szkoły pod opieką swoich opiekunów odwiedzają cmentarz parafialny, aby ozdobić groby  kwiatami byłych kierowników szkoły oraz pomniki poległym  żołnierzom  w bitwach o Łaszczów na miejskim placu oraz wsi Małoniż  i zapalić znicze.

Opiekun SU

su1 su2 su3

_____________________________________________

Mamy samorząd uczniowski na rok szkolny 2016/2017.

Po burzliwej debacie przedwyborczej, w środę 05.10.2016r. odbyły się wybory do samorządu uczniowskiego Szkoły Podstawowej im. gen. Władysława Sikorskiego. Wszyscy uczniowie oraz nauczyciele oddali swój głos na wybranego przez nich kandydata. Po podliczeniu głosów przez komisję wyborczą ustalono, że przewodniczącym SU  został Bakun Maciej kl. VIb, a jego zastępcą  Wojciechowska Aleksandra kl. Va. Gratulujemy!!!

Tak wspaniały dzień zakończyliśmy dyskoteką szkolną, organizowaną właśnie przez wybrany SU. Impreza się udała, uczniowie świetnie się bawili w rytm muzyki.

Opiekun SU

 

su1 su2 su3

Rok szkolny 2015/2016

PLAN PRACY SU – 2015/2016

____________________________________

            W grudniu 2015 roku Samorząd Uczniowski działający przy Szkole Podstawowej w Łaszczowie, jak co roku wziął udział w akcji Góra Grosza, której celem było zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, w tym na tworzenie takich programów, które pozwolą dzieciom wrócić do domu bądź tworzenia takich miejsc, które będą w miarę swoich możliwości zbliżone do domu rodzinnego oraz programów, które pozwolą im spokojnie dorastać.

We wszystkich klasach naszej szkoły zebralismy łącznie 450 zł 89 gr. Jest to największa kwota, jaką udało nam się zebrać jak dotąd. Wszystkim klasom DZIĘKUJEMY!

___________________________________________

Samorząd Uczniowski w listopadzie 2015 roku wziął udział w akcji charytatywnej  „SZKOŁO POMÓŻ I TY”, której celem była pomoc 21-letniemu Jakubowi Nowakowskiemu, chorującemu na retinopatię wcześniaczą i autyzm. Mimo wsparcia i miłości najbliższych, codzienne życie stawia przed nim ogromne wyzwania, a nieuleczalna wada wzroku i zaburzone postrzeganie świata skazują na zamkniecie w czterech ścianach domu. Naszym zadaniem było rozprowadzenie w szkole cegiełek, za które uzyskaliśmy 200zł, które przekazaliśmy na zakup specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego, tj. rowerowózek ułatwi podróżowanie z najbliższymi i ukoi niepokój poprzez kontakt z naturą.

________________________________________

„Kiedy wieczór andrzejkowy
Rzuci na nas swoje czary,
Wróżbie wierzyć jest gotowy
Każdy nawet niedowiarek”

26 listopada, tj. w czwartek, odbył się w naszej szkole wieczór wróżbpołączony z dyskoteką. Członkowie Samorządu Uczniowskiego przygotowali wróżby izabawy dla uczniów wszystkich klas. Każdy mógł wywróżyć co go czeka wprzyszłości. Nawet nauczyciele w nich uczestniczyli. Po aktywnym udziale wprzepowiedniach zaczęły się pląsy i zabawa z muzyką.

__________________________________________________

DZIEŃ KOLORU – to jest pomysł Samorządu Uczniowskiego. W dniu 20 listopada odbył się pierwszy taki dzień; obowiązywał  strój w kolorze niebieskim. Nagrodę przebrani uczniowie nie byli pytani przez nauczycieli. Zobaczcie, jak się prezentowaliśmy.

emi

Teraz czekamy na kolejny KOLOROWY DZIEŃ.

_______________________________________________

PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO2013

8 listopada 2013 r. odbyła się wycieczka do Lubyczy Królewskiej, której celem było zwiedzanie placówki Straży Granicznej oraz oglądanie sprzętu, jakim posługują się funkcjonariusze straży.

Następnie uczniowie udali się do miejscowości Turyna, gdzie złożyli wieniec na mogile żołnierzy poległych w I Wojnie Światowej. Położona jest ona przy samej granicy państwowej, w związku z tym towarzyszyli nam funkcjonariusze Straży Granicznej. Potem wszyscy pojechali do domku leśniczego, na ognisko, gdzie piekli kiełbaski, które uczestnikom wycieczki bardzo smakowały.

Potem uczniowie podziękowali panom ze Straży Granicznej za pomoc i opiekę oraz udali się do autokaru w celu powrotu do szkoły.

Wycieczka była bardzo interesująca, wszystkim uczniom jak i opiekunom bardzo się podobało. Na długo pozostanie w naszej pamięci.

Relacja: Hubert Sagan (kl. VI „A”).


____________________________________________________________

Wybory zakończone…

W naszej szkole odbyły się już wybory do władz Samorządu Uczniowskiego. Poprzedzone kampanią wyborczą i debatą z kandydatami
do rady Samorządu Uczniowskiego. Wszyscy uczniowie klas I-VI oddali głos. Jednak najbardziej zainteresowane były klasy pierwsze, dla których było to wielkie przeżycie (w końcu to pierwsze wybory, w których mieli okazję wziąć udział). Wszystko przebiegło pomyślnie i sprawnie.

Komisja wyborcza w składzie: Karolina Łopuszyńska, Martyna Sobczuk, Krystian Palonka miała w tym dniu ręce pełne roboty. Musiała dopilnować, żeby wszystko odbyło się prawidłowo i zgodnie z zasadami demokratycznych wyborów. Uczniowie z komisji uporali się z tym zadaniem bez problemów.
Po podliczeniu głosów poznaliśmy przedstawicieli nowych władz SU w naszej szkole. Są to :

Przewodniczący: Hubert Sagan,

Z-ca przewodniczącego: Wiktoria Knap,

Sekretarz: Brajan Kitka,

Skarbnik: Amelia Wiatrak.

Przed nowym zarządem wielkie wyzwanie. Miejmy nadzieję, że będą działali sprawiedliwie i wypełnią wszystkie swoje obietnice wyborcze.

Relacja Karoliny Łopuszyńskiej z klasy VI „a” i Krystiana Palonki kl. VI „b”.

Poczet szkoły reprezentują uczniowie klas szóstych w składzie:

Bartłomiej Toruch, Wojciech Piwkowski, Martyna Sobczuk, Anna Polak, Zuzanna Zubiak oraz Gabriela Niedorys.

__________________________________________________________________

Nasza debata odbyła się 20 września (piątek). Na jednej lekcji przybyły klasy I-III, a na drugiej klasy IV-VI. Podczas spotkania zaprezentowali się kandydaci (po dwóch z każdej klasy). Wszyscy mówili kilka zdań o sobie oraz przedstawiali swoje programy wyborcze. Następnie przyszli wyborcy mieli okazję zadać pytania wybranej osobie. Debatę prowadzili: Martyna Sobczuk i Karolina Łopuszyńska z kl. VI A, a także Krystian Palonka z kl. VI B.
Czas spędzony z kandydatami minął bardzo szybko, a wszyscy uczniowie świetnie się  bawili.

Relacja Martyny Sobczuk uczennicy klasy VI „a”.

_________________________________________________________________

WYBORY DO SAMORZĄDU 2013:

Nasza szkoła już po raz drugi bierze udział w wyborach władz Samorządu Uczniowskiego zorganizowanych przez CEO „Samorządy mają głos”. Uczniowie będą mieli możliwość poznania wszystkich kandydatów i zapoznania się z ich programami wyborczymi.

Ciekawe kto wygra? Komu uda się nakłonić największą liczbę wyborców na oddanie na niego głosu?

Zachęcamy do śledzenia przebiegu wyborów na stronie www.wybory.ceo.org.pl

WAŻNE TERMINY

 

9 – 16 wrzesień 2013 r. przyjmowanie zgłoszeń od kandydatów – każda klasa może wystawić dwóch kandydatów.

20 września 2013 r. – debata wyborcza

17 – 25 września 2013r. – kampania wyborcza

26 -27 września – cisza wyborcza

30 września 2013r. (piątek) godz. 9.00 – 12.00 – wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego, w późniejszych godzinach ogłoszenie wyników – trzech kandydatów
o najwyższej ilości zdobytych głosów.

ORDYNACJA WYBORCZA 2013

__________________________________________________________________

Od roku szkolnego  2012/2013 będzie odbywał się KONKURS DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁASZCZOWIE.

REGULAMIN PRZYZNAWANIA TYTUŁU NAJLEPSZEGO ABSOLWENTA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁASZCZOWIE

  1. 1. Tytuł Najlepszego Absolwenta Szkoły Podstawowej w Łaszczowie może otrzymać uczeń, który charakteryzuje się kreatywnością, samodzielnością, odpowiedzialnością, uczciwością, punktualnością, szacunkiem wobec członków społeczności szkolnej i prawa szkolnego. Ponadto musi  uzyskać wysokie wyniki w nauce (świadectwo z wyróżnieniem w kl. IV-VI), osiągać sukcesy w konkursach, reprezentować szkołę w środowisku lokalnym, mieć ocenę wzorową z zachowania i na sprawdzianie klas VI uzyskać minimum 70%.
  2. Kandydaci do tego tytułu są typowani przez wychowawcę ucznia w klasie VI. Cała dokumentacja przekazywana jest do dyrektora do dnia 30 maja tego roku szkolnego. Wychowawca może podać najwyżej dwóch uczniów.
  3. Dyrektor weryfikuje dokumentację i pełni funkcję przewodniczącego podczas prac szkolnej komisji konkursowej.
  4. W skład komisji wchodzą: dyrektor, przewodniczący RR, pedagog szkolny, przedstawiciel RP, przedstawiciel SU. Obecność wszystkich członków komisji jest obowiązkowa. Posiedzenie komisji jest tajne.
  5. Łączna liczba punktów uzyskanych z działów 1-3 decyduje o wyłonieniu dwóch kandydatów na Najlepszego Ucznia Szkoły. Kto nim zostanie, zdecyduje komisja konkursowa. Decyzja zapada zwykła większością głosów.
  6. O wynikach konkursu powiadamia dyrektor tydzień przed uroczystością zakończenia roku szkolnego. Do tego czasu komisję obowiązuje tajemnica.
  7. Podczas inauguracji zakończenia roku szkolnego zwycięzca otrzymuje nagrodę rzeczową, list pochwalny do rodziców.
  8. Niniejszy regulamin został zatwierdzony przez dyrektora i RP w dniu 29.10.2012 r.

Załącznik

I wyniki w nauce

  1. Średnią ocen na świadectwach w kl. IV-VI mnożymy przez 10.
  2. Suma punktów za sprawdzian.

II udział i osiągnięcia w olimpiadach i konkursach przedmiotowych

  1. Suma punktów za uczestnictwo i osiągnięcia w kl. IV-VI.

Punkty przyznaje się według następujących zasad:

Zakres terytorialny Wynik Liczba punktów
Etap szkolny I miejsce 4
II miejsce 3
III miejsce 2
Udział 1
Etap gminny I miejsce lub tytuł laureata 6
II miejsce 4
III miejsce 3
Udział 2
Etap powiatowy I miejsce 8
II miejsce 7
III miejsce 6
IV miejsce 5
Wyróżnienie 4
Udział 3
Etap wojewódzki I miejsce lub tytuł laureata 12
II miejsce 11
III miejsce 10
IV miejsce 9
V miejsce, wyróżnienie 8
Udział 7
Etap ogólnopolski I miejsce lub tytuł laureata 14
II miejsce 13
III miejsce 12
IV – VI miejsce 10
VII – X miejsce, wyróżnienie 9
Udział 8

Punkty za udział w zawodach sportowych i konkursach drużynowych

Zakres terytorialny Wynik Liczba punktów
Etap szkolny/gminny I miejsce 3
II miejsce 2
III miejsce 1
Etap powiatowy I miejsce 5
II miejsce 4
III miejsce 3
Udział 1
Etap wojewódzki I miejsce 7
II miejsce 6
III miejsce 5
IV miejsce 4
Udział 3
Etap ogólnopolski I miejsce 9
II miejsce 8
III miejsce 7
IV-VI miejsce 6
Udział 4

III Udział w życiu szkoły

  1. Komisja przyznaje punkty za aktywny udział w życiu szkoły i pełnienie ważnych funkcji.
Funkcja, działalność Liczba punktów
Członek trójki klasowej: przewodniczący 4
Członek trójki klasowej: zastępca przewodniczącego 3
Członek trójki klasowej: sekretarz 2
Członek trójki klasowej: skarbnik 1
Działalność w SU, LOP 1-10
Członek pocztu sztandarowego 5
Udział w kole zainteresowań, SKS itp. 4
  1. Punkty za działalność w SU, LOP przyznaje przewodniczący szkolnej komisji konkursowej w porozumieniu z opiekunami wyżej wymienionych organizacji.
  2. Wychowawca może nagrodzić ucznia od 1 do 20 punktów za aktywny udział w życiu szkoły, miasta, gminy Łaszczów (działania, które nie zostały objęte powyżej). Działania należy uzasadnić w formie pisemnej i dołączyć do dokumentacji. Komisja ma prawo zweryfikować zaproponowaną punktację.

___________________________________________________________________________

W dniu 28 września 2012 odbyły się w naszej szkole wybory do władz Samorządu Uczniowskiego. Poprzedzone one były debatą i ciszą wyborczą. Uczniowie bardzo chętnie wzięli udział w głosowaniu. W głosowaniu wzięło udział łącznie 228 osób (214 uczniów i 14 nauczycieli).

Przewodniczącym został Norbert Swatowski, zastępcą Hubert Sagan, skarbnikiem Zuzanna Swatowska a sekretarzem Weronika Zając.

 

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej dotyczącej WYBORÓW DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO wykonanej przez ucznia klasy V b
Krystiana Palonkę WYBORY DO SU

Kalendarz

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« lis    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031